Każda strona internetowa, która ma być pozycjonowana, w początkowej fazie działań, musi zostać poddana szczegółowej analizie pod okiem doświadczonych webmasterów. Raport z tej analizy pozwala specjalistom odpowiednio zoptymalizować witrynę, co jest niezbędne do efektywnego pozycjonowania: uzyskania wysokich wyników w wyszukiwarce Google, polepszenia widoczności oraz zwiększenia liczby odwiedzin.
Audyt SEO to szczegółowa analiza danej strony internetowej, która ma na celu wskazać wszelkie błędy oraz elementy strony internetowej wymagające zmian. Raport z tej analizy pozwala dostosować stronę do wymagań wyszukiwarki Google, robotów indeksujących oraz samych użytkowników, dla których stronach internetowa powinna być przede wszystkim przyjazna i zgodna z zasadami webusability, a tym samym polepszyć jej pozycję wśród wyników wyszukiwania.
Na proces pozycjonowania wpływają setki czynników, dlatego każdy audyt strony internetowej powinien być przeprowadzony szczegółowo. Poniżej przedstawiliśmy najważniejsze czynniki, zarówno wewnętrze tzw. on-site, jak i zewnętrzne tzw. off-site, które zostają przeanalizowane w trakcie audyty SEO.
Czynniki on-site:
Czynniki off-site:
Skrupulatnie przeprowadzony audyt pozwala specjalistom:
Analizę strony internetowej warto wykonać przede wszystkim, gdy:
Koszt audytu SEO jest uzależniony przede wszystkim od stopnia rozbudowy strony internetowej, dlatego kosztorys audytu przedstawia się po wstępnym zapoznaniu się z oczekiwaniami indywidualnego klienta i jego witryną. Na ogół audyt SEO prostych witryn to koszt rzędu kilkuset złotych. W przypadku rozbudowanych witryn koszty audytu SEO mogą sięgać nawet kilku tysięcy złotych.
Czas wykonania (tak, jak koszt) jest zależny od wielkości strony internetowej. Analiza prostej witryny, na którą nie składa się wiele podstron, trwa od kilku do kilkunastu dni. Natomiast audyt SEO rozbudowanej witryny może trwać od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu dni.
Audyt SEO jest podstawą działań pozycjonujących, ponieważ pozwala on właścicielom witryn i webmasterom poznać ich mocne i słabe strony oraz wprowadzić niezbędne zmiany. Polecamy zlecenie audyty SEO każdemu, kto chce usprawnić działanie swojej strony, zwiększyć ruch na stronie i polepszyć wyniki sprzedażowe.