Pozycjonowanie wizerunkowe SERM (ang. Search Engine Reputation Management) to złożone działania, które polegają na dostosowaniu strony według czynników wpływających na jej pozycję w wyszukiwarce oraz budowanie i utrzymywanie pozytywnego wizerunku firmy w wyszukiwarkach internetowych.
SERM = PR + SEO
Internet to dzisiaj jedno z podstawowych miejsc, z których ludzie czerpią informacje. Recenzje internetowe i opinie mają kluczowe znaczenie, ponieważ to właśnie na ich podstawie użytkownicy ostatecznie decydują się na kupno produktu lub skorzystanie z usług konkretnej firmy. Pozycjonowanie wizerunkowe pozwoli zbudować rzetelną bazę opinii na temat marki i zadbać o jej dobrą reputację.
Internet odgrywa na tyle istotną rolę w dzisiejszym świecie, że przeważająca liczba użytkowników, zanim zdecyduje się np. na pójście do restauracji sprawdzi w sieci, co na jej temat sądzą inne osoby. Niekorzystny wizerunek marki w internecie może fatalnie wpłynąć na liczbę klientów, zmniejszyć zyski, a nawet doprowadzić do upadku biznesu. Dlatego tak ważne jest, żeby zbudować pozytywne relacje z klientami, zadbać o dobre opinie i chronić wizerunek marki.
Pozycjonowanie wizerunkowe poleca się markom, które:
Decydując się na pozycjonowanie wizerunkowe, należy uwzględnić w budżecie, że specjaliści oprócz typowych działań polepszających widoczność strony, będą również musieli wdrożyć dodatkowe działania z zakresu PR, monitorować opinie i je moderować. Natomiast poniesione koszty będą szły w parze z zyskami i poszerzonym gronem klientów.
Pozycjonowanie wizerunkowe to doskonały sposób nie tylko na polepszenie widoczności marki w internecie, ale również na zbudowaniu jej pozytywnego wizerunku i pozyskaniu zaufania wśród klientów, którzy z pewnością chętnie będą wracać do tego, co znają i lubią. Jeśli chcesz zbudować silną, znaną i lubianą marką postaw na pozycjonowanie wizerunkowe i zobacz usługi pozycjonowania w wyszukiwarkach.