Chciałbyś powierzyć pozycjonowanie Twojej strony internetowej profesjonalnej firmie, ale nie jesteś pewny, jakie wiążą się z tym koszty? Jaka jest cena - sprawdź pozycjonowania stron - cennik. Rozwiej wątpliwości - opisujemy najważniejsze kwestie związane z ceną pozycjonowania strony internetowej.
Pozycjonowanie jest na tyle złożonym procesem, że wycena tej usługi wymaga wzięcia pod uwagę wielu czynników, takich jak:
Pozycjonowanie witryny zakończone sukcesem wymaga czasu i nakładu pracy szeregu profesjonalistów. Zwykle nad pozycjonowaniem pracuje cała grupa osób, z których każda specjalizuje się w bardzo określonych zadaniach dotyczących branży SEO. Decydując się na pozycjonowanie strony, klient płaci za:
Opłaty za pozycjonowanie mogą być realizowane według różnych modelów rozliczeń. Na początku współpracy klient musi zdecydować, który z nich będzie dla niego najodpowiedniejszy.
Model abonamentowy charakteryzuje się stałą opłatą realizowaną cyklicznie, najczęściej co miesiąc. Kwota abonamentu jest ustalana po rozmowach z klientem i zapoznaniu się z wieloma czynnikami związanymi z pozycjonowaną stroną. Zaletami tego modelu jest możliwość zaplanowania dokładnego budżetu, który klient będzie musiał przeznaczyć na działania pozycjonujące. Dodatkowo ten model rozliczenia, pozwala pozycjonerom sporządzić z wyprzedzeniem harmonogram działań.
W ramach modelu płatności za efekty klient płaci za zrealizowane cele, które zostały ustalone ze specjalistami oraz ponosi koszty tzw. opłaty stałej. Mogą to być w tym przypadku osiągnięte pozycje w wyszukiwarce na wybrane słowa kluczowe lub konwersje np. zakup produktu, subskrypcja newslettera, użycia formularza kontaktowego, rejestracja na stronie.
Profesjonalne i skuteczne pozycjonowanie strony internetowej jest wymagającym przedsięwzięciem, które dodatkowo jest procesem ciągłym i czasochłonnym. Należy podkreślić, że nie jest możliwe odgórne określenie stałej ceny za tę usługę, ponieważ jest ona zależna od wielu czynników takich jak: strategia, zasięg pozycjonowania, branża, czy też czas współpracy. Dlatego też koszty pozycjonowania strony powinny być zawsze ustalane indywidualnie na linii klient — firma pozycjonerska.